Blog copy-net.pl

Najlepszej jakość druk i urządzenia biurowe

Jak efektywnie obniżyć koszty w firmie?

Posted on | Lipiec 2, 2014 | 1 Comment

Aby firma przynosiła duże zyski trzeba odpowiednio zarządzać zarówno ludźmi, jak i aktywami, w tym środkami pieniężnymi. Skuteczne zarządzeni opiera się na częstym przeprowadzeniu dogłębnej analizy sytuacji w firmie, zwłaszcza pod katem kosztów związanych z jej prowadzeniem.

Audyt rozliczenia kosztów w firmie

Firmy mogą stosować różne metody analizowania i oceniania obrotu pieniędzmi, ale najpopularniejszą jest oczywiście audyt rozliczenia kosztów. Audyt ma na celu przede wszystkim weryfikację czy firma poprawnie stosuje zasady rachunkowości, czy poniesione koszty były zasadne i prawidłowo wyliczone, czy przygotowane sprawozdania są rzetelne i czy istnieje możliwość utworzenia rezerw finansowych.

Zwłaszcza ta ostatnia kwestia ma niemałe znaczenie dla dalszego rozwoju działalności, ponieważ pozwala na efektywniejsze wykorzystanie dostępnych zasobów. Okazuje się, że cięcie kosztów, bez ponoszenia żadnych strat jest możliwe zwłaszcza w tych aspektach, których do tej pory nie braliśmy pod uwagę. Przykładem może być chociażby obieg dokumentów w firmie.

Jak zmniejszyć koszty w firmie?

Szacuje się, że średnio wyszukanie jednego dokumentu zajmuje pracownikowi administracyjnemu około 10 minut, przy czym blisko 40% swojego czasu poświęca on na zajmowanie się nieistotnymi dokumentami. Dodatkowo 1 na 20 dokumentów w firmie jest gubiony lub niszczony podczas przekazywania z rąk do rąk, a jego odtworzenie to kolejne koszty dla pracodawcy. Nie mówiąc już oczywiście o kosztach eksploatacji poszczególnych urządzeń takich jak kserokopiarka, fax, czy drukarka.

Tego rodzaju koszty administracyjne można bez problemu zmniejszyć stosując w firmie chociażby elektroniczny system obiegu dokumentu oraz zastępując kilka urządzeń biurowych tańszym w eksploatacji i wydajniejszym urządzeniem wielofunkcyjnym.

Zastosowanie tego rodzaju rozwiązań wiąże się nie tylko z szybszym dostępem do dokumentów i ich obiegiem, ale także z obniżeniem wydatków firmy na obsługę administracyjną i obsługę materiałów biurowych, redukcją ilości papieru oraz zmniejszeniem kosztów konserwacji urządzeń.

Pamiętaj!

Redukcja wszelkich kosztów związanych z obiegiem dokumentów może wynieść nawet do 40%.

Warto więc pomyśleć o inwestycji w urządzenia wielofunkcyjne, jak chociażby kserokopiarki. Jeżeli sądzisz, że nie stać Cię na taki wydatek, to możesz bez problemu wydzierżawić takie urządzenie, o czym pisaliśmy w artykule pt.„Dzierżawa kserokopiarek najkorzystniejszym rozwiązaniem dla firm”. Dzięki takiemu rozwiązaniu:

  • Możesz wyposażyć swoje biuro w profesjonalne urządzenie, nie martwiąc się o jego eksploatację.
  • Koszt wynajmu jest bardzo niski, rozliczany w comiesięcznych fakturach.
  • W czynsz wliczana jest pewna liczba darmowych wydruków/odbitek.
  • Dzierżawiąc urządzenie zapewniana jest pełna obsługa serwisowa i odpadają kłopoty z naprawami, zakupem tonerów, czy materiałów eksploatacyjnych.

zdjęcie w nagłówku źródło: flickr.com/photos/76657755@N04/6921689726/

Comments

One Response to “Jak efektywnie obniżyć koszty w firmie?”

  1. Irak
    Sierpień 23rd, 2014 @ 02:26

    Irak

    Fantastyczny tekst Brawo! szczególnie spodobała mi się szata graficzna twojego bloga :-) zapraszam do siebie…

Leave a Reply